نرم افزار حسابداری رایگان چه مشکلاتی دارد؟

نرم افزار حسابداری رایگان

نرم افزار حسابداری رایگان

نرم افزار حسابداری قلب تپنده‌ی یک مجموعه مالی است. سیستم‌های اطلاعات حسابداری برای پشتیبانی از توابع حسابداری و فعالیت‌های مرتبط طراحی شده‌اند. حسابداری می‌تواند به چند حوزه از جمله حسابداری مالی، حسابداری مدیریت، حسابرسی خارجی، حسابداری مالیاتی و حسابداری هزینه تقسیم شود.

چه شرکت‌هایی می‌توانند نرم افزار حسابداری رایگان بخرند؟

چه شرکت‌هایی می‌توانند نرم افزار حسابداری رایگان بخرند؟

شرکت‌های تازه تاسیس که اول راه هستند و بودجه کمی دارند، می‌توانند از نرم افزار حسابداری رایگان تولیدی استفاده نمایند. یکی از مشکلات شرکت‌های کوچک تولیدی، حساب‌کردن نرخ تمام شده جنس است. این مشاغل که به تازگی فعالیت خود را آغاز کرده اند، به کمک ابزارهای مالی و نرم افزار‌های حسابداری رایگان می‌‌توانند با کمترین هزینه و بیشترین بازدهی محاسبه منظمی از موجودی انبار و مواد ابتدایی به دست آورند و دانلود برنامه حسابداری رایگان برای رایانه می‌تواند به آسانی محاسبات نرخ تمام شده اجناس را تخمین و ثبت کند.

در شرکت‌‌های بازرگانی کوچک و متوسط، نصب نرم‌افزار حسابداری رایگان برای کامپیوتر، ممكن است در ابتدای کار راهکار خوبی جهت اداره کردن میزان دریافتی و پرداختی‌ها و خرید و فروش بازرگانی باشد اما در ادامه ثبت اسناد خود به مشکلاتی بر می‌خورند. شرکت‌های بازرگانی در آغاز کار با توجه به ماهیت کسب و کار خود با دانلود نرم افزار مالی رایگان، اطلاعات مالی و همچنین فاکتورهای خرید و فروش خود را ثبت می‌کنند و این امور در همین حد در دسترس و قابل گزارش‌گیری است.
عمده کارهای شرکت هاي خدماتی ارائه خدمات متنوع است که نیاز به احتساب منظم و گزارشات اختصاصی حس نمی‌شود. به همین خاطر اگر شرکت کوچک و خدماتی دارید به راحتی با داشتن یک سیستم کامپیوتری و نصب نرم افزار حسابداری رایگان خدماتی روي سیستم، می‌توانید بابت هر قرارداد خدماتی در کمترین مدت زمان فاکتورهای خدمات را با ارزش افزوده محاسبه صادر نمایید.

شرکت‌های ساختمانی و پیمانکاری در آغاز کار، ممکن است پروژه‌های زیادی در دست انجام نداشته باشند در این صورت می‌توانند با استفاده از نرم‌افزار حسابداری پیمانکاری که دارای امکان ثبت قراردادهای پیمانکاری و مشخص کردن اصول و استانداردهای صورت گرفته‌ی مالیاتی هستند، به آسانی و با امنیت سیستم به تهیه گزارشات دریافتی و پرداختی بپردازند. بهترین نرم افزار حسابداری رایگان، برای شرکت‌های باربری که به طور میانگین 20 ثبت فاکتور روزانه دارند، یک نرم افزار حسابداری باربری قابل اطمینان است. استفاده از نرم افزار حسابداری موجب می‌شود شما با حداقل خرج بتوانید به حساب کردن سریع فاکتورها، بالارفتن سرعت و دقت، محاسبه کلیه امور مالی باربری و کنترل منظم روی اجناس انبار بپردازید.

نرم افزار حسابداری رایگان

نرم افزار حسابداری رایگان

حسابداران برای آنکه روند کاریشان سریع‌تر پیش رود از نرم افزار‌های حسابداری استفاده می‌کنند که علاوه بر سرعت کار در بسیاری از محاسبات رقم بالا نیز به شخص حسابدار کمک می‌کند. اما چرا از نرم افزار حسابداری رایگان استفاه کنیم؟ ممکن است شما به تازگی وارد بازار کار شده باشید و نتوانید هزینه زیادی برای خرید نرم افزار حسابداری بدهید و یا به تازگی در شرکتی استخدام شده باشید که نمی‌توانید به راحتی از مدیرتان بخواهید تا هزینه زیادی برای خرید یک نرم افزار حسابداری خوب به شما بدهد. این دلیل باعث می‌شود تا اقدام به دانلود نرم افزار حسابداری رایگان کنید.

از یک نرم افزار حسابداری چه خواسته هایی دارید؟

اینکه شما از یک نرم افزار حسابداری خوب چه توقعاتی دارید می‌تواند در افراد و حسابداران مختلف نسبت به عملکردهای هر شرکت متفاوت باشد اما بهترین نرم افزار‌های حسابداری دارای خصوصیات و ویژگی های زیر هستند:

• انجام محاسبات در کمترین زمان ممکن
• دقت بالا
• پشتیبانی رایگان و طولانی مدت
• محاسبه مقدار سود و زیان
• هزینه مقدار خرد و فروش در یک ماه
• تعریف بدون محدودیت تمامی حساب ها، بانک ها، هزینه ها، درآمدها و اشخاص
• اعمال خالص دریافتی و پرداخت‌های هرروز
• نمایش به صورت فلوچارتی حساب‌های بانکی، صندوق و…
• قابلیت ثبت، بازبینی و پیش‌بینی طلب، بدهی، خرج و دخل
• تشخیص نوع وام دریافتی، حساب بانکی دریافت کننده، مبلغ کل قسطه‌ها، مبلغ اقساط، تعداد قسط‌ها، تعیین دوره بازپرداخت و… در بخش وام و اقساط
• گزارشات متنوع از چرخش و مانده حساب‌ها و فلوچارت‌های عملیات مالی هرروز، هفتگی و ماهانه در نرم افزار
• ثبت رمز برای ورود به نرم افزار برای مقابله از دسترسی غیرمجاز اشخاص دیگر

اما نکته مهم در رابطه با نرم افزار حسابداری اینجاست که آیا واقعا یک نرم افزار حسابداری رایگان تمام این ویژگی‌ها را دارد؟ و از همه مهم‌تر آیا این نرم افزار رایگان قابل اطمینان است؟ همانطور که گفتیم ثبت اسناد مربوط به امور مالی و حسابداری از اهمیت بالایی برخوردار است و اگر خللی در این امور ایجاد شود ممکن است موجب ورشکستگی یک شرکت شود. پس قبل از نصب بهترین نرم افزار حسابداری برای کامپیوتر خود، دقت نمایید که این محصول کاملا قابل اطمینان باشد.

ادامه مطلب  همه چیز درباره حسابداری کالای امانی

از یک نرم افزار حسابداری چه خواسته هایی دارید؟

مشكلات استفاده از نرم افزارهای حسابداری رایگان

این نکته را همیشه به یاد داشته باشید که هر نرم افزاری که رایگان باشد لزوما تمامی امکانات را در اختیار شما قرار نمی‌دهد و حتی ممکن است هیچ‌گونه نکته مثبتی و مزایایی نداشته باشد و نه تنها هیچ کمکی در حسابداری به شرکت شما نمی‌کند بلکه ضرر‌هایی را به شما می‌رساند که ممکن است موجب ایجاد خساراتی به کسب وکار شما شود. پس بهتر است برای جلوگیری از وقوع اتفاقات غیر قابل جبران، قبل از بررسی کامل نرم افزار اقدام به نصب آن بر روی سیستم خود نکنید.

معایب استفاده از نرم افزارهای حسابداری رایگان

  1. به علت رایگان بودن، تنها یکی از هزاران امکانات نرم افزار‌های حسابداری را در اختیار شما قرار می‌دهند.
  2. عدم پشتیبانی از نرم افزار
  3. عدم امنیت بالا
  4. باز بودن دسترسی برای تمامی کارمندان شرکت
  5. قفل شدن خودکار در حین انجام کار حسابداری
  6. به علت رایگان بودن نیاز به آپدیت هفته‌ای دارد.
  7. به روز کردن هفتگی اطلاعات وارد شده و امکان حذف اطلاعات
    و …

مشكلات استفاده از نرم افزارهای حسابداری رایگان

ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که اگر به دنبال حفظ و نگهداری اطلاعات خود و بالا بردن امنیت اطلاعات مالی و حسابداری کسب وکارتان هستید، هرگز از نرم افزارهای حسابداری رایگان استفاده نکنید چرا که باعث دوباره کاری و اتلاف وقت می‌شود. نرم افزار حسابداری هنگام تلاش برای اداره مشاغل خود یک ضرورت محسوب می‌شود. اگر مطمئن نیستید که از کدام نرم افزار حسابداری استفاده کنید، می‌توانید از نرم افزار‌های رایگان که برای آشنایی کاربران با محیط و عملکردهای برنامه وجود دارد استفاده نمایید؛ بنابراین مجبور نیستید به چیزی که ممکن است استفاده از آن دشوار باشد متعهد شوید.

این نرم افزارهای رایگان شما را به استفاده از ویژگی‌های مختلف عادت می‌دهد، بنابراین شما می‌توانید ایده بهتری راجع به آنچه انجام می‌دهید و آنچه نیاز دارید داشته باشید. این ایده خوبی است که در ابتدای کار برای مدیریت حساب‌های خود از برنامه‌های رایگان استفاده و داده‌های مالی خود را سازماندهی کنید و اگر بعداً مجبور به تغییر هستید می‌توانید داده‌ها را به هر برنامه دیگری که تصمیم دارید تغییر دهید انتقال دهید.

بهترین نرم افزار حسابداری رایگان نیز مناسب کسب و کارتان نیست!

در اکثر کسب وکارهای نوپا مشکل کمبود بودجه برای تهیه یک سیستم حسابداری حرفه‌ای وجود دارد. نرم افزارهایی که با ویژگی‌های مختلف، هزینه‌های متفاوتی دارند و انتخاب آنها نسبت به ویژگی‌های مورد نیاز شرکت کار دشواریست. نبود تحقیقات لازم درباره نرم افزارهای حسابداری و پرداخت هزینه برای خرید آنها، باعث تهیه نرم افزارهای حسابداری رایگان از سوی مدیران می‌شود.

در ابتدای کسب ‌وکارهای سطح پایین و کوچک، نرم افزارهای حسابداری رایگان می‌توانند به‌صورت موقت نگهدارنده اسناد محاسبه شده شرکت باشند. استفاده از این نرم افزارها در ادامه کسب وکار پیشنهاد نمی‌شود. حتی استفاده از بهترین نرم افزار حسابداری رایگان نیز نمی‌تواند محاسبات سنگین بر روی این سیستم‌ها را قابل اطمینان کند و امکان اشتباه در محاسبات همواره بالا می‌رود. این نرم افزارها به دلیل رایگان بودن نیاز به آپدیت‌های مکرر دارند. به همین دلیل امکان خرابی و نابودی اطلاعات در برنامه بسیار بالا می‌رود.

همچنین علاوه بر نبود امنیت اطلاعات و احتمال خرابی نرم افزارهای حسابداری رایگان کامپیوتر، گستردگی کاربری آن به نرم افزارهای موجود در بازار نمی‌رسد و عموما دسترسی شخصی و تک‌کاربره دارند. همچنین هسته پردازش سیستم‌های رایگان بسیار ضعیف می‌باشند. به همین جهت شرکت در مواردی مانند تولیدهای سالانه و پرداخت حقوق کارمندان دچار مشکلات بحرانی می‌شود. استفاده از حتی بهترین سیستم رایگان حسابداری نیز پیشنهاد نمی‌شود و بهتر است از ابتدا جوانب احتیاط در حفظ و نگهداری داده‌های مالیتان را رعایت کنید!

بهترین نرم افزار حسابداری رایگان

یکی از مهم‌ترین تفاوت‌ نرم افزارهای حسابداری رایگان با نرم افزارهای مالی غیر رایگان، پشتیبانی و خدمات پس از فروش است. درصورت مواجه شدن با مشکلات حسابداری یا نحوه استفاده از نرم افزارهایی که هزینه کرده‌اید، متخصصانی در امور حسابداری و آشنا به نرم افزار ارائه شده وجود دارد که این پشتیبان‌ها به‌صورت تمام وقت پاسخگوی سوالات کاربران خود هستند. کمبود راهنما در نرم افزارهای رایگان باعث سردرگمی حسابداران می‌شود.

 

جمع بندی

با وجود معایب گفته شده از نرم افزار حسابداری رایگان، بعضی از شرکت‌ها از این نرم افزارها استفاده می‌کنند. مدیران موفق این نکته را می‌دانند که هیچ هزینه‌ای با زمان قابل مقایسه نیست. بنابراین با خرید یک نرم افزار حسابداری اصولی و مناسب با نوع تجارت خود، از مشکلاتی مانند گم شدن اطلاعات، قفل شدن برنامه و محاسبه‌های کند و طاقت‌فرسا جلوگیری می‌کنند. بنابراین با توجه به آنچه که در این مقاله گفته شد، خرید یک نرم افزارهای حسابداری مناسب راندمان شرکت‌ها را بالا برده و تا حد امکان از اتلاف وقت جلوگیری می‌کند. در انتها ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که اگر به دنبال حفظ و نگهداری اطلاعات خود و بالا بردن امنیت اطلاعات مالی و حسابداری کسب وکارتان هستید، هرگز از نرم افزارهای حسابداری رایگان استفاده نکنید چرا که باعث دوباره کاری و اتلاف وقت می‌شود. در پایان برای مشاهده دموی آنلاین نرم افزار حسابداری هوشمند نوبن به صورت رایگان می‌توانید به این لینک رجوع کنید.

votes
امتیازدهی به مقاله
درحال ارسال
امتیاز دهی کاربران
5 (1 رای)

مشاهده دموی نرم افزار حسابداری دورکاری

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email

با عضویت در خبرنامه هوشمند نوین هر هفته یک ایمیل مفید در زمینه نرم افزار حسابداری دریافت کنید

Subscribe
Notify of
guest

22 نظرات
oldest
newest most voted
Inline Feedbacks
View all comments
المیرا سیدی
المیرا سیدی
5 سال ago

سلام خدمت شما.میشه بگید چطور میتونم این برنامعه رو ارتقا بدم؟البه به آخرین نسخش

تحریریه هوشمند نوین
تحریریه هوشمند نوین
3 سال ago

سلام و درود
شما می‌توانید با مراجعه به سایت https://www.hnovin.com درخواست ورژن بدهید، همکاران اخرین ورژن نرم افزار را براتون در سایت همراه با فایل راهنما قرار می‌دهند.

شایان برازنده
شایان برازنده
5 سال ago

سلام و عرض ادب. چند تا از نرم افزارهای حسابداری رایگان که خیلی معتبر هستند رو میشه اعلام کنید؟ممنون از توجه شما

تحریریه هوشمند نوین
تحریریه هوشمند نوین
3 سال ago

سلام، نرم افزارهای رایگان بی‌شماری هستند که شما با جستجو می‌تونید تهیه اشون کنید، فقط فراموش نکنیم نرم افزار‌های رایگان همواره مشکلاتی رو برای کاربران به وجود می‌آورند، مثل قفل شدن هنگام ثبت اسناد، یا عدم ارائه پشتیبانی و …، پس بهتره از نرم افزارهای رایگان فقط برای بررسی فضای برنامه یا نهایتا آموزش استفاده کنید.

مهدی اقبالی
مهدی اقبالی
5 سال ago

من این برنامه رو نصب کردم اما بعدش یوزر و پسورد میخواد؟چیکار باید کنم؟

تحریریه هوشمند نوین
تحریریه هوشمند نوین
3 سال ago

نام کاربر و رمز عبور برای شروع کار نرم افزار به صورت پیش فرض در پکیج ارسال شده موجود می‌باشد، در صورتی که دسترسی به پکیح ندارید می‌تونید از واحد پشتیبانی کمک بگیرید.

تینا شکر الهی
تینا شکر الهی
5 سال ago

با این نرم افزار روزانه چند فاکتوررو میتونیم ثبت کنیم؟

تحریریه هوشمند نوین
تحریریه هوشمند نوین
3 سال ago

محدودیتی وجود ندارد.

فاطمه عبدی
فاطمه عبدی
5 سال ago

سلام بر شما.آیا این نرم افزار رو میشه با سیستم های دیگه ای مانند بانکداری آنلاین و ثبت الترونیکی ادغام کرد؟

تحریریه هوشمند نوین
تحریریه هوشمند نوین
3 سال ago

سلام و درود، خیر چون نرم افزار‌های حسابداری برای ثبت، گزارش‌گیری و کنترل امور مالی طراحی شده‌اند، اگر نرم افزاری این امکانات رو داشته باشه حتما باید در مورد امنیت اون نرم افزار تحقیق و بررسی لازم رو انجام بدید.

امیر سام
امیر سام
5 سال ago

سلان ادمین جان.سوالی داشتم از حضورتون. با این نرم افزار حسابداری ممکنه بین کلیه حساب ها، انتقال وجه انجام داد؟

تحریریه هوشمند نوین
تحریریه هوشمند نوین
3 سال ago

سلام بر شما دوست عزیز، هیچ وقت فراموش نکنیم که نرم افزارهای حسابداری فقط برای ثبت و بررسی رویدادهای مالی هر کسب و کار هستند و امکان دریافت و پرداخت بین بانکی مشابه با درگاه های پرداخت بانک ها وجود ندارد و پر ریسک هست.

آزاده پور صمدی
آزاده پور صمدی
5 سال ago

سلام. اگر در حین کار، ویندوز سیستم با مشکل روبه رو شد آیا اطلاعاتی که در این نرم افزار ذخیره کرده باشیم، از بین می روند؟ممنون میشم پاسخ بدید؟

تحریریه هوشمند نوین
تحریریه هوشمند نوین
3 سال ago

درود، همواره به همه کاربران توصیه می‌کنیم، قبل از هر خروج از نرم افزار یا به صورت روزانه از نرم افزار پشتیبان گیری کنید، برای این کار بهتر هست به بخش تنظیمات سیستم مراجعه کنید و پشتیبان گیری اتومات یا دستی رو با در نظر گرفتن زمان پشتیبان گیری فعال کنید. در این صورت اگر به هر دلیلی با مشکلی مواجه بشید می‌تونید از دیتایی که ذخیره کردید استفاده کنید.

حسن افتخاری
حسن افتخاری
5 سال ago

سلام دوست عزیز. در صورت خرید نسخه اصلی نرم افزار حسابداری، امکان انتقال اطلاعات از نرم افزار حسابداری رایگان به نسخه اصلی، وجود دارد؟

تحریریه هوشمند نوین
تحریریه هوشمند نوین
3 سال ago

سلام و عرض ادب، در نسخه‌های رایگان معمولا شما با محدودیت ثبت اسناد یا تعاریف اولیه حساب ها روبرو هستید، پس بهتر است برای شروع به کار حرفه ای تر، نسخه‌ای رو تهیه کنید که بخش های مورد نیازتون فعال باشه و به این شکل در زمان و هزینه خودتون صرفه جویی کرده باشید.

مریم لشکری
مریم لشکری
5 سال ago

آیا امکان پسورد گذاری بر روی این نرم افزارها به دلیل عدم دسترسی افراد دیگر، وجود ندارد؟

تحریریه هوشمند نوین
تحریریه هوشمند نوین
3 سال ago

بله حتما، مدیران مالی و مدیران کسب وکارها می‌توانند با ارائه دسترسی‌های مشخص و با ایجاد کاربران مختلف، فعالیت کارمندانشون رو کنترل کنند و به هر کاربر نام کاربری و رمز عبوری ارائه کنند، در این صورت هر سندی که در نرم افزار ثبت می‌شه با ردپای کاربری قابل رهگیری هست.

سامیار طاهریان
سامیار طاهریان
5 سال ago

با سلام و احترام. برای استفاده از نرم افزار حسابداری رایگان حتما باید حسابداری بلد باشیم. نیاز به تخصص حسابداری داره؟

تحریریه هوشمند نوین
تحریریه هوشمند نوین
3 سال ago

سلام و عرض ادب، نرم افزار‌های رایگان همواره مشکلاتی رو برای کاربران به وجود می‌آورند، مثل قفل‌شدن هنگام ثبت اسناد، عدم ارائه پشتیبانی، امنیت ضعیف و …، پس بهتره از نرم افزار‌های رایگان فقط برای بررسی فضای برنامه یا نهایتا آموزش استفاده کنید، در استفاده از هوشمند نوین، نیازی به تخصص و دانش حسابداری نیست.

باربد جعفری
باربد جعفری
5 سال ago

سلام. به نظر شما از این نرم افزار استفاده نکنیم؟ حتی اگر حسابداری شرکت فوق العاده سبک و ساده باشه؟ پس چرا ایجاد شده کلا این نرم افزار؟

تحریریه هوشمند نوین
تحریریه هوشمند نوین
3 سال ago

سلام و درود، نرم افزار حسابداری هوشمند نوین برای اصناف مختلف و دسته بندی مشاغل مختلف مناسب هست، اتفاقا اگر حسابداری برای شرکت کوچک مند نظرتون هست، حتما از این برنامه استفاده کنید.

22
0
Would love your thoughts, please comment.x

درخواست مشاوره رایگان

×
سلام
آنلاین هستیم، می‌تونیم کمک‌تون کنیم؟
سوال خود را مطرح کنید
در اولین فرصت پاسخ‌گوی‌تان هستیم :)
×