نرم افزار حسابداری چیست؟

نرم افزار حسابداری چیست؟

نرم افزار حسابداری چیست؟ نرم افزار حسابداری یک سیستم کاربردی است که کلیه رویدادهای حسابداری را در قالب ماژول‌های تابعی ذخیره و پردازش می‌نماید. نرم‌افزارهای حسابداری، براساس مفاهیم حسابداری پیاده سازی می‌شوند و به حسابداران کمک فراوانی می‌کنند. سیستم حسابداری با استفاده از ماژول‌های کاربردی مثل حساب‌های پرداختنی، حساب‎‌های دریافتنی، سند حسابداری، اسناد عمومی، حقوق و دستمزد و … رویدادهای حسابداری را ثبت و پردازش می‌کند.

نرم افزار حسابداری هوشمند نوین

نرم افزار حسابداری هوشمند نوین

نرم افزار حسابداری هوشمند نوین در سه نسخه هوشمند نوین 4، هوشمند نوین 5 و هوشمند نوین پلاس به بازار عرضه شده است که هر کدام برای فعالیت‌های متفاوتی طراحی شده است. نرم افزار حسابداری نوین 4 مناسب برای مجموعه‌های کوچک می‌باشد که اسناد کمتری را در روز ثبت می‌کنند و حتی مدیران هم می‌توانند بدون نیاز به حسابدار کنترل مالی حساب‌ها و اسناد را انجام دهند. نرم افزار حسابداری هوشمند نوین 5 برای کسب و‌کارهای ترجیحا متوسط و بزرگ طراحی شده و یک سطح بالاتر از نوین 4 است اما با این حال پیچیدگی خاصی ندارد.

نوین پلاس برنامه‌ای پیشرفته است که دارای ساختار و فرآیند می‌باشد با قابلیت‌های پیشرفته و تخصصی ویژه فرآیندهای هر مجموعه، که به طور دلخواه و با توجه به نیاز آن مجموعه روند ثبت اسناد تعریف می‌شود.

مزایای استفاده از نرم افزار حسابداری

  • افزایش سرعت

نرم افزار حسابداری کمک می کند پردازش حساب ها با سرعت بیشتری نسبت به پردازش دستی انجام شود.

  • افزایش دقت

با کاهش یا حذف خطاهای انسانی دقت در امور مالی افزایش می یابد.

  • کاهش در هزینه ها

افزایش سرعت و دقت باعث می‌شود هزینه‌های کلی حسابداری کاهش پیدا کند. با استفاده از سیستم حسابداری می‌توان کار بیشتری را در زمان کمتر و با افراد کمتری انجام داد که موجب کاهش هزینه‌های اداری حسابداری می‌شود.

  • امکان ارائه گزارش های مالی متنوع

نرم افزار حسابداری اطلاعات مالی دقیقی را در اختیار می‌گذارد که کاربران را قادر می‌سازد گزارش‌های مالی متنوعی تهیه کنند.

پکیج های مختلف نرم افزار هوشمند نوین

نرم افزار حسابداری هوشمند نوین با فضاهای تصویری مختلفی ارائه شده است. در نرم‌افزار حسابداری هوشمند نوین ماژول‌های ذیل وجود دارد. پکیج‌های نرم افزار حسابداری هوشمند نوین برای همه اصناف موجود است و بسته به مجموعه‌ای که از آن استفاده می‌کند، ماژول‌های مختلف نرم افزار به مشتری ارائه می‌شود. در بخش حسابداری، نرم افزار حسابداری هوشمند نوین با در نظر گرفتن نیاز مدیران مالی و اصول حسابداری، طوری طراحی شده است که می‌تواند نیازهای متعدد یک سیستم حسابداری را به بهترین نحو پاسخگو باشد.

در این ماژول لیست حساب ها، ارزها، هزینه‌ها و درآمدها، اعتبارات اسنادی، سند حسابداری، سند افتاحیه و اختتامیه، سند حقوق و دستمزد، اسناد import، امور پیمانکاری و … جای گرفته است. در سیستم حسابداری دوره‌های مالی در نظر گرفته شده که با شروع هر دوره، شرکت در سند افتتاحیه، ارزش مالی همه حساب‌ها را ثبت می‌کند که در آن بخش بدهکار و بستانکار می‌بایست مساوی باشد. در پایان هرسال مالی نیز همه گردش‌های مالی به دارایی گزارش داده می‌شود.

 پکیج های مختلف نرم افزار هوشمند نوین

سند حسابداری یکی از مهم‌ترین بخش‌های آیتم حسابداری در نرم‌افزار هوشمند نوین است. در سند حسابداری، یک حسابدار همه رویدادهای مالی را به شکل بدهکار و بستانکار ثبت می‌کند. سند حقوق و دستمزد یکی‌دیگر از قابلیت‌های هوشمند نوین است که آن را در بین رقبا متمایز کرده است. بخش VAT که گزارشات فصلی و سالانه به این بخش مربوط می‌شوند. هر سند خرید و فروشی که در یک مجموعه ثبت می‌شود باید 9 درصد ارزش افزوده در آن اعمال شود. این 9 درصد همان مالیات برا ارزش افزوده است که در همه اسناد خرید و فروش ثبت می‌شود.

بخش اسناد Import زمانی استفاده می‌شود که یک مجموعه می‌‌خواهد نرم افزار خود را تغییر دهد. اگر حسابدار بخواهد اطلاعات قبلی را در برنامه جدید ثبت کند بسیار زمانبر خواهد بود. با اسناد import می‌‌توان از اطلاعات قبلی خروجی گرفت و وارد برنامه جدید کرد؛ به این ترتیب دیگر نیازی به ثبت اطلاعات به صورت مجدد نخواهد بود.

لیست اسناد نیز بخش دیگری در ماژول حسابداری است که همه اسناد حسابداری را به صورت لیست شده با جزئیات کامل می‌توان در آن مشاهده کرد. در لیست اسناد می‌توانیم سند مورد نظر را جست‌و‌جو کنیم و یا حتی اگر نیاز به اصلاح دارد وارد سند شده و آن را تصحیح نماییم. نرم فزار هوشمند نوین قابلیتی به نام فایل ضمیمه دارد که در آن می‌توان مدارکی که به یک سند حسابداری مربوط می‌شود اسکن کرده و به سند حسابداری پیوست کنیم.

ادامه مطلب  فاکتور‌های مهم در انتخاب نرم افزار حسابداری

انواع نرم افزار حسابداری هوشمند نوین

– نرم افزار حسابداری فروشگاهی

فروشگاه های اینترنتی امروزه نیاز زیادی به سیستم مکانیزه کالا دارند. در این مجموعه‌ها حجم خرید و فروش بالاست و بنابراین روند پخش کالاها و مسیرها افزایش پیدا می‌کند. از مهم‌ترین و استراتژیک‌ترین دارایی‌های جاری یک مجموعه انبار است و انبار داری یکی از مهم‌ترین موارد اداره درست و دقیق یک کسب‌و‌کار است. فرقی نمی‌کند که مجموعه ما یک فروشگاه کوچک باشد و یا یک کارخانه بزرگ در هر کدام از آن ها انبارداری از نظر تعدادی و ریالی اهمیت فراوانی دارد. نرم افزار حسابداری فروشگاهی هوشمند نوین قابلیت‌های بسیاری را برای سهولت در عملکرد صنف فروشگاهی ارائه نموده است.

 نرم افزار حسابداری فروشگاهی

– نرم افزار حسابداری استارتاپی

نرم افزار حسابداری هوشمند نوین، به استارت آپ شما در حفظ و نگهداری سیستم‌های مالی کمک می کند، تا بتوانید با اطمینان از سلامت مالی، بر روی دیگر نیازهای استارت آپ خود متمرکز شوید. برنامه حسابداری هوشمند نوین یک راه حل همه جانبه حسابداری است که تمام نیازهای شما را کنترل می‌کند، از ایجاد فاکتورهای حرفه‌ای گرفته تا ثبت تمام هزینه‌های کاری شما. با طراحی در نسخه‌های مختلف و با در نظرگرفتن نیازهای مختلف استارت آپ ها امکاناتی را فراهم کرده است که حسابدار بتواند کلیه فعالیت ها را به خوبی مدیریت کند. ثبت پروژه های مختلف به صورت مجزا یکی از ویژگی های اصلی نرم افزار حسابداری استارتاپی هوشمند نوین است.

نرم افزار حسابداری استارتاپ

– نرم‌ افزار حسابداری بازرگانی

در هر مجموعه اقتصادی، خواه یک کسب‌و‌کار کوچک باشد و یا یک کارخانه بزرگ تولیدی و بازرگانی، خرید و فروش از مهم‌ترین کارهای اجرایی است. مجموعه‌های بازرگانی با خرید کالا و خدمات و سپس فروش آن ها سود کسب می کنند و واحدهای تولیدی با خرید مواد اولیه، فرآوری و سپس فروش آنها به درآمد می‌رسند. برای سود آوری و تداوم یک کسب وکار به مدیریت فرآیند خرید، فروش، سفارشات و پیش‌فاکتورها نیاز است. مدیریت فرآیندهای سفارشات و پیش فاکتورها، اعمال کنترل‌های متنوع در هنگام صدور فاکتورها، عملیات تسویه، ارتباط مستقیم با انبار و … موجب شده است تا نرم‌ افزار حسابداری بازرگانی هوشمند نوین مورد استقبال مدیران و حسابداران این صنف شغلی قرار گیرد.

 نرم افزار حسابداری بازرگانی

بسیاری از مجموعه ها فقط داده‌های خود را در فرم‌های مربوط به خرید و فروش وارد می کنند و از همین بخش نیز گزارشات مورد نیاز خود را دریافت می‌کنند. مدیران بازرگانی و فروش در هر سازمانی به کنترل موجودی محصول، تحویل به موقع محصول به مشتری، کنترل مانده حساب مشتریان، و کنترل اعتبار مشتریان و موارد دیگر مربوط به فروش نظارت دارند و این نرم افزار ابزار مناسب جهت این نظارت را به آنها می‌دهد.

– نرم افزار حسابداری خدماتی

از مزایای نرم افزار حسابداری خدماتی هوشمند نوین، یکپارچگی و قرار گرفتن آن درکنار سایر بخش‌ها مانند حسابداری و خرید و فروش می‌باشد که نتیجه آن صدور اتوماتیک اسناد حسابداری، کنترل بدهکاری و بستانکاری از نظر بهره‌گیری از خدمات و امکان گزارش‌گیری بهتر خواهد بود.

 نرم افزار حسابداری خدماتی

– نرم افزار حسابداری پیمانکاری

اکثر پیمانکاران با سیستمی راحتند که تهیه فاکتورها را آسان می‌کند، نمای کلی از سود و زیان شرکت را ارائه می‌دهد و بدهکاران و بستانکاران را در یک نگاه مشخص می‌کند. هر مجموعه‌ای یک سری اموال و دارایی دارد که در اول سال مالی، با ارزش ریالی که دارند در سیستم ثبت می‌شود. همچنین استهلاک این اموال و دارایی را باید طی یک دوره مالی حساب کرده و هرساله به سازمان مربوطه گزارش ارائه شود. سیستم اموال و دارایی‌های ثابت جهت کنترل و ثبت و نگهداری و محاسبات استهلاک و ارزش جاری اموال، دارایی‌های منقول و غیر منقول مورد استفاده قرار می گیرد.

 نرم افزار حسابداری پیمانکاری

– نرم افزار حسابداری صنعتی

مدیریت عملیات تولید مهم‌ترین بخش مدیریت در سازمان‌های تولیدی است؛ بنابراین انتخاب یک نرم افزار مناسب که بتواند این وضوع را تسهیل کند، بسیار مهم و راهبردی است. برنامه‌ریزی تولید، مدیریت چرخه تولید، قابلیت فرمولاسیون منعطف و ارتباط یکپارچه با سیستم‌های حسابداری و انبار از ویژگی‌های نرم افزار هوشمند نوین می‌باشد. نرم افزار حسابداری صنعتی به شما این امکان را می‌دهد تا فرآیندهای صنعتی خود را به راحتی کنترل کنند، زنجیره تأمین را ساده کرده و از خطاها و توقف‌های احتمالی جلوگیری کنید. با این سیستم می‌توانید به اهداف تولیدی خود دست یابید و به بهره وری مطلوب برسید.

 نرم افزار حسابداری صنعتی

– نرم افزار حسابداری شرکتی

ابزار اصلی مالی هر شرکتی، سیستم حسابداری آن  است. نرم افزار حسابداری شرکتی هوشمند نوین امکان اجرای مدل‌های مختلف مالی را دارد و طوری طراحی شده که حسابداری موسسات تجاری، خدماتی، پیمانکاری، تولیدی و … را می‌تواند پوشش دهد. قیمت تمام شده محصولات تولیدی، گزارش از مواد اولیه در جریان ساخت تولید به تفکیک ایستگاه‌های کاری و همچنین مدیریت فرآیند تولید، یکی از دغدغه‌های اصلی شرکت‌های تولیدی می‌باشد. سیستم‌های شرکتی در نرم افزار حسابداری هوشمند نوین تمامی این موارد را به راحتی پشتیبانی می کند.

ادامه مطلب  نرم افزار حسابداری اصناف

همچنین می‌توان قبل از آن که فرآیند تولید یک محصول را آغاز نمود، با توجه به فرمول ساخت‌هایی که برای هر محصول وجود دارد، قیمت تمام شده محصول را مشاهده کرد و در صورتی که صرفه اقتصادی داشته باشد فرآیند تولید را انجام داد.

 نرم افزار حسابداری شرکتی هوشمند نوین

– نرم افزار حسابداری بین المللی

حمل و نقل کالا امروزه به یک بخش جدایی ناپذیر در بسیاری از مشاغل تبدیل شده است که در واقع سیستمی برای انتقال کالا به مشتریان یا سایر افراد مرتبط با سازمان، فروشگاه ها و … می‌باشد. برای بالا بردن امنیت و دقت درجابجایی کالا، به یک سیستم مورد اطمینان و یکپارچه نیاز است.

نرم افزار حسابداری هوشمند نوین با ایجاد زیر سیستم پخش، قابلیت مدیریت نقل ‌و‌ انتقالات چه در داخل، چه به صورت بین‌المللی و روند پخش را ایجاد کرده است. زیر سیستم پخش مویرگی نرم افزار حسابداری هوشمند نوین، با تعریف سطوح کدینگ، تعریف مسیرها و سایر فاکتورهای مورد نیاز برای مدیریت یک سیستم پخش مدیریت امور پخش کالاها را تسهیل کرده است.

 نرم افزار حسابداری بین المللی

– نرم افزار حسابداری تولیدی

نیاز مشتریان در نرم افزار حسابداری تولیدی هوشمند نوین اهمیت به بخش کالا و انبار بوده است، لذا در سیستم تولیدی، انبارداری با دقت بسیاری طراحی شده است و با بخش حسابداری و تولید در ارتباط است. انبارداری هوشمند نوین با سیستم حسابداری، بازرگانی و تولید ارتباط مستقیم دارد.

 نرم افزار حسابداری تولیدی

چرا از نرم افزار حسابداری استفاده می کنیم؟

در بالا به توضیح نرم افزار‌های حسابداری پرداختیم، اما مزایای اصلی آن چیست؟ چرا از نرم افزار حسابداری استفاده می‌کنیم؟ نرم افزار حسابداری هوشمند نوین با در نظر داشتن اطلاعات مالی به شما نشان می‌دهد که چگونه هزینه‌ها را کاهش داده و میزان بهره‌وری خود را به سمت بهتری هدایت کنید. شرکت‌ها با داشتن یک سیستم مناسب، مسائل حسابداری را به صورت خودکار انجام می‌دهند و می توانند هزینه‌ها را پیش‌بینی کرده و بر این اساس یک استراتژی سرمایه‌گذاری هوشمندانه‌تر تهیه نمایند.

دیگر مزایای استفاده از نرم افزار های حسابداری

  • ساده سازی سیستم

ساده‌سازی سیستم‌های حسابداری، کنترل مالی را در اختیار مخاطبان غیر حسابداری قرار می‌دهند و با کمترین آموزش، صاحبان مشاغل می‌توانند کلیه عملیات حسابداری را مطابق با معیارهای قانونی انجام دهند. استفاده از یک سیستم حسابداری خوب احتمال خطای انسانی را بسیار کاهش می‌دهد و این امکان را برای شما فراهم می‌کند که تنها با چند کلید به اطلاعات مهم خود دسترسی پیدا کنید.

  • صرفه جویی در هزینه

مزایای حاصل از سرعت و کارایی سیستم حسابداری اغلب با کاهش هزینه‌های کلی همراه است. استفاده از یک برنامه حسابداری به هر یک از اعضای تیم حسابداری این امکان را می‌دهد تا در یک زمان معین کارهای بیشتری انجام دهند، به این معنی که به طور کلی به یک تیم کوچک‌تر نیاز دارند.

  • شفافیت کامل مالی

از دیدگاه یک حسابدار یا حسابرس، نکته برجسته سیستم‌های حسابداری خوب این است که آن‌ها از بروز خطاهای پرهزینه و تکراری جلوگیری می‌کنند. محاسبه نادرست مبالغ یا عدم گزارش به موقع داده‌ها می‌تواند به یک بحران تجاری منجر شود و این جایی است که خودکار‌سازی محاسبات مفید است.

  • پیش بینی دقیق

نرم‌افزار حسابداری به اعداد معنی می‌دهد و به شما کمک می‌کند درک کنید که در کجا می‌توانید هزینه ها را کاهش دهید یا بیشتر سرمایه گذاری کنید.

  • بهره وری

اگر صاحب مشاغل مجبور باشند برای بهبود عملکرد، مجموعه‌ای از خدمات دیجیتالی را انتخاب کند، اولین گزینه آنها قطعاً باید استفاده از بهترین نرم افزار حسابداری باشد. این سیستم‌ها حساس‌ترین داده‌ها را جمع آوری، سازماندهی و تجزیه و تحلیل می‌کنند و موجب استفاده هوشمندانه از خزانه کسب و کار می‌شود.

امنیت نرم افزار های حسابداری

 امنیت نرم افزارهای حسابداری هوشمند نوین

داده‌های مالی با ارزش‌ترین اطلاعات هر کسب ‌و‌کاری است و باید از اشتباه یا از بین رفتن آن‌ها جلوگیری کرد. این دقیقاً همان وظیفه‌ای است که سیستم‌های حسابداری و مالی برای کاربران خود انجام می‌دهد. امنیت نرم افزار برای محافظت از برنامه‌های رایانه‌ای در برابر حملات عمدی و هکرها طراحی و استفاده می‌شود و به دلیل فراهم آوردن یکپارچگی سیستم، شناسایی کاربران و در دسترس بودن داده‌ها ضروری است.

اگر هرگونه اطلاعات مالی شما از بین رفته یا دستکاری شود، ممکن است زمان، هزینه، اسرار تجاری و حتی شرکت خود را از دست بدهید. بنابراین، هنگامی که شما یک برنامه حسابداری را برای تجارت خود انتخاب می‌کنید، باید از فروشنده سیستم حسابداری رایانه‌ای خود در مورد میزان امنیت نرم افزار پرس‌وجو نمایید. ما در نرم افزار حسابداری هوشمند نوین امنیت سیستم شما را تضمین کرده و تیم پشتیبانی ما آماده پاسخگویی به سوالات شما می‌باشند.

بهبود میزان دقت و سرعت با استفاده از نرم افزار های حسابداری

استفاده از نرم افزار حسابداری هوشمند نوین به کسب وکار شما اجازه می‌دهد تا حساب‌های خود را با سرعت بیشتری نسبت به پردازش دستی پردازش کنند. بخشی از این افزایش سرعت ناشی از استفاده از رایانه‌ها و برنامه‌هایی همچون اکسل است که قادر به پردازش ارقام به مراتب سریع‌تر از مغز انسان هستند. علاوه بر این، نرم افزار حسابداری به سازمان‌ها این امکان را می‌دهد تا با معرفی اتوماسیون، راندمان را افزایش دهند.

ادامه مطلب  کاربرد نرم افزارهای حسابداری

نرم افزار حسابداری موجب افزایش دقت، کاهش و از بین بردن خطاهای انسانی در محاسبه می‌شود. فرآیندهای حسابداری دستی شامل محاسبات ریاضی دستی هستند. یک محاسبه نادرست در مراحل اولیه می‌تواند تأثیر زیادی بر نتیجه‌نهایی داشته باشد که به طور معمول رایانه‌ها دارای چنین خطاهایی نیستند. اما باید توجه داشت که نرم افزارهای حسابداری نیز، در برابر خطاهای انسانی ناشی از اشتباهات ورود داده، مصون نیستند.

معیارهای انتخاب نرم افزار حسابداری

 معیارهای انتخاب نرم افزار حسابداری

البته پاسخ به این سؤال بیشتر به نیازها و اولویت‌های خاص تجارت شما بستگی دارد، اما چندین معیار اصلی وجود دارد که در هر سیستم باید برآورده گردد تا ارزش پولی را که سرمایه‌گذاری می کنید، داشته باشد. در نرم افزار حسابداری هوشمند نوین سعی ما بر این بوده است، که بیشترین کیفیت و بهترین عملکر را برای شما فراهم آوریم.
در زیر به معیارهایی که اغلب توسط مشتریان برای خرید سیستم حسابداری مورد بررسی قرار می‌گیرد، اشاره شده است:

  • سطح پشتیبانی ارائه شده توسط مشاور نرم افزار
  • پتانسیل رشد نرم‌افزار
  • قیمت نرم‌افزار
  • کیفیت سیستم حسابداری
  • عملکرد نرم‌افزار
  • سهولت آموزش نرم‌افزار حسابداری
  • سهولت اجرای برنامه
  • نرم‌افزار با سخت‌افزار سیستم شما سازگار باشد.

 

سوالات متداول نرم افزار حسابداری چیست؟

نرم افزار حسابداری چیست؟

نرم افزار حسابداری، نرم افزار حسابداری یک نرم افزار کاربردی است که کلیه رویدادهای حسابداری را در قالب ماژول های تابعی ذخیره و پردازش می نماید. نرم افزارهای حسابداری، براساس مفاهیم حسابداری پیاده سازی می شوند و به حسابداران کمک فراوانی می کنند.

نرم افزار حسابداری هوشمند نوین دارای چند پکیج است؟

پکیج‌های نرم افزار حسابداری هوشمند نوین برای همه اصناف موجود است و بسته به مجموعه‌ای که از آن استفاده می‌کند، ماژول‌های مختلف نرم افزار به مشتری ارائه می‌شود. در بخش حسابداری، نرم افزار حسابداری هوشمند نوین با در نظر گرفتن نیاز مدیران مالی و اصول حسابداری، طوری طراحی شده است که می‌تواند نیازهای متعدد یک سیستم حسابداری را به بهترین نحو پاسخگو باشد.

چرا از نرم افزار حسابداری استفاده می کنیم؟

نرم افزار حسابداری هوشمند نوین با در نظر داشتن اطلاعات مالی به شما نشان می‌دهد که چگونه هزینه‌ها را کاهش داده و میزان بهره‌وری خود را به سمت بهتری هدایت کنید. شرکت‌ها با داشتن یک سیستم مناسب، مسائل حسابداری را به صورت خودکار انجام می‌دهند و می توانند هزینه‌ها را پیش‌بینی کرده و بر این اساس یک استراتژی سرمایه‌گذاری هوشمندانه‌تر تهیه نمایند.

تاثیر نرم افزارهای حسابداری بر میزان دقت و سرعت حساب ها چه میزان است؟

استفاده از نرم افزار حسابداری هوشمند نوین به کسب وکار شما اجازه می دهد تا حساب های خود را با سرعت بیشتری نسبت به پردازش دستی پردازش کنند. بخشی از این افزایش سرعت ناشی ازاستفاده از رایانه ها و برنامه هایی همچون اکسل است که قادر به پردازش ارقام به مراتب سریع تر از مغز انسان هستند.

5 3 votes
امتیازدهی به مقاله
درحال ارسال
امتیاز دهی کاربران
5 (6 رای)

مشاهده دموی نرم افزار حسابداری دورکاری

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email

با عضویت در خبرنامه هوشمند نوین هر هفته یک ایمیل مفید در زمینه نرم افزار حسابداری دریافت کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x

درخواست مشاوره رایگان

×
سلام
آنلاین هستیم، می‌تونیم کمک‌تون کنیم؟
سوال خود را مطرح کنید
در اولین فرصت پاسخ‌گوی‌تان هستیم :)
×